Konsten att lära sig satva

Kan uppenbarligen inte stava idag. Försökte skriva en rubrik i typ en minut och varje gång jag skrev om det så blev det nåt fel.

Låg i morse i nån form av halvvaket tillstånd och funderade på varför de inte har stand-bybiljetterpå tåget på samma sätt som de har på flyget. Sen gick det med hjälp av nåra andra upp ett ljus. Man checkar ju för det första inte in på tåget och sen finns det ju redan sista-minutenbiljetter. Själv tyckte jag mest att det var en ganska kontig sak att börja tänka på när man fortfarande halvsover.

Helgen har tillbringats på IKEA och Sommarön. Ikea var jag och Kumquats på i fredagskväll. Jag tror att det kan ha varit första gången i mitt vuxna liv som jag åker till IKEA utan att komma därifrån med nåt. Vi gick mest runt och tittade på grejer och funderade på lösningar till Kumquats nya lägenhet.

Resten av helgen har jag målat hus ute på Sommarön och rensat och organiserat i huset där. Igår kväll satt vi och spelade ett spel som hette Alias som gick ut på att lista ut vilket orde det var den andra försökte beskriva. vi spelade inte alls efter några som helst regler utan satt mest och gissade. Roligast under kvällen var nog när C skulle beskriva hjärta och sa "Jag har ett stort..." varpå Jag, L och J säger "EGO!" i mun på varandra. sjukt kul. Det hjälpte nog att vi var jättetrötta. Idag har jag förutom organiserat gjort Vandringsprismannen väldigt glad då jag letade efter hans bambooplatta till datorn som han glömt i somras och fann den i ett skåp därute. Vad kan jag säga. Jag är en bra människa helt enkelt. haha. Har sen jag kom hem städat halva lägenheten också och organiserat om lite i en del av garderoberna. Ska fortsätta det jobbet på tisdag. Imorrn är det nämligen styrelsemöte.

Jag funderar på om man kanske ska gå på öl- och whiskeymässan i helgen. Ska ringa Kapten och Fläkten och se om de inte har lust att hänga med. Känns som att det är right up their alley så att säga och det var ett bra tag sen man träffade nån av dem. Om inte annat kanske man kan få med de ut på en sväng till Belgobaren eller nåt annat otrevligt ställe med äcklig öl.

Nu ska jag städa lite till och sen ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0